Prutkoffie

Prutkoffie

zondag 21 februari 2016

Koffie op Stenden

Op woensdag 24 februari 2016 is het dan eindelijk zo ver. De meeting is al twee keer uitgesteld, maar dan komt Starbucks eindelijk langs op Stenden hogeschool te Leeuwarden. Ik ben benieuwd naar deze presentatie, want men krijgt een inkijk in het bedrijf. In de loop van deze week zal ik terugkomen op de Starbucks meeting. Maar deze blog gaat over de koffie bij Stenden zelf. Bij Stenden kun je als student op twee plaatsen koffie krijgen, in de grote kantine en bij CafeIF. De koffie welke gebruikt wordt is van het merk Peeze. Maar waar kun je het lekkerste koffie drinken?

Koffie kantine Stenden
Bij de grote kantine heeft Stenden gewone automaten koffie, wat je ook ziet bij de AHtoGo, Snel zetten en direct weer vertrekken. In het begin vond ik deze koffie nog wel goed, maar de laatste tijd wordt het alleen maar minder. Wat mij opvalt is dat deze koffie vaak niet strek is en een beetje waterig. Zonde, want het apparaat staat ook bij AHtoGO waar wel goede koffie uitkomt. Ik denk, persoonlijk, dat er te weinig bonen gemaald wordt waardoor er geen geurige, sterke koffie uit het automaat komt. Stenden kan hier zeker op verbeteren, want een student wil ook wel een goede bak koffie. De prijs is dan wel niet duur (€0.80), maar toch verwacht ik meer een koffie dan een bak water. Verder kan men er cappuccino, latte macchiato, thee en zelfs chocomel krijgen.



Koffie CafeIF
Dan CafeIF. Is CafeIF dan de redder in nood voor de koffie drinkende student? Zeker, want CafeIF zet echt goede koffie. Het verschil: CafeIF beschikt over een heuse espresso machine. De koffiebonen worden vers gemalen en de koffie wordt onder druk gezet. De geur van koffie hangt door CafeIF. En de koffie zelf is heerlijk. De espresso heeft een crema laag, ruikt stekt en sterk, zoet en kruidig van smaak. De koffie kost €1,-. Verder kan men er cappuccino, latte macchiato, thee en chocolademelk krijgen, de chocolademelk van Peeze, waar ik een stuk over heb geschreven in november:
http://prutkoffie.blogspot.nl/2015/11/chocolademelk-van-peeze.html




Conclusie is dat CafeIF de beste koffie binnen Stenden serveert voor de studenten. Men betaalt iets meer, maar men krijgt er ook  meer voor terug (en nog is het niet duur). Ik geniet langer van de koffie van CafeIF dan van de grote kantine. Ik vind dat de grote kantine haar koffie kan verbeteren, meer bonen gebruiken zodat het geen bak water wordt. Ben benieuwd of dit ook gaat gebeuren.
Cappuccino CafeIF 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten