Prutkoffie

Prutkoffie

zondag 1 november 2015

Vanilla Latteccino

Zondag. Tijd om weer eens een speciale koffie te maken. De Vanilla Latteccino wou ik vandaag eens proberen. Voor de Vanilla Latteccino heb je nodig:

* Monin Vanilla siroop (30ml) of de caramel siroop
* Melk, 150ml
* Koffie, 50ml

De koffie die ik heb gebruikt is de gemalen Café Marimba. De koffie heb ik gezet in de Bialetti Frenchpress. Omdat je ongeveer 5 minuten nodig hebt om de koffie te zetten, kan ondertussen de melk en de vanille siroop in 1 pan gedaan worden. Dit moet namelijk opgewarmd worden op laag vuur. Tijdens het opwarmen moet de melk en de siroop opgeklopt worden, zodat er een schuimlaag ontstaat. Deze schuimlaag komt bovenop de koffie.

De koffie is gezet. Eerst schenkt men de koffie in het glas. Daarna schenkt men het schuim bij de koffie. De koffie en de melk en siroop vermengen met elkaar, waardoor de koffie een lichtere kleur krijgt. Het schuim blijft bovenop de koffie zweven. De koffie is klaar.

Het is een zoetig lekkernij. De verhoudingen moeten in verhouding zijn, anders wordt het te zoet. Ik had het zelf ietwat te zoet gemaakt. Maar het was wel goed om te drinken. Ik denk zelf dat ik ietwat teveel siroop erin heb gedaan. Dus voor de volgende keer erom denken dat ik er wat minder siroop in doe.

De Vanilla Letteccino is geen moeilijk drankje om te maken. Het is vrij snel klaar. Het enige wat men moet doen is opwarmen, opkloppen en de juiste verhouding. Onderstaande filmpje laat ik zien hoe ik deze koffie heb gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten