Prutkoffie

Prutkoffie

zondag 15 november 2015

Pronto Latte

Afgelopen week heb ik twee nieuwe smaken Monin siropen gehaald, Amaretto en Kokosnoot. De koffie welke ik vandaag heb gemaakt is: Pronto Latte. De benodigdheden voor deze koffie zijn:

* 5ml Monin Amaretto siroop
* 10ml Monin Chocolate Cookie siroop
* 1 Espresso
* 100ml Melk

De espresso en de melk moeten eerst opgewarmd worden. Waar men op moet letten bij de melk is dat de melk een klein beetje moet gaan schuimen. Wanneer dat gebeurd, is de melk genoeg opgewarmd. De melk moet niet overgekookt worden.

Schenk de melk bij de Monin siropen in het glas. Zorg ervoor dat er lagen ontstaan, dus voorzichtig ingieten. Zelf heb ik het te snel ingegoten, waardoor de siropen en de melk al met elkaar gemengd werden. Als de Espresso klaar is, kan dit ook voorzichtig erin gegoten worden. Uiteindelijk kan de koffie afgemaakt worden met een toefje slagroom.

Het eindresultaat: Een heerlijke speciale koffie. De Amaretto en Chocolade Cookie siropen komen sterk terug met het drinken. De smaak van de siropen is goed, maarde Espresso vond ik de slap. Ik houd van sterkere koffie. Dus hier moet ik nog aan werken, volgende keer meer gemalen koffie erin. Het was een tikje zoet, maar dat krijg je van de Amaretto en de Chocolade Cookie. Deze koffie zal in nog een keer gaan maken, maar dan zoals het hoort met lagen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten