Prutkoffie

Prutkoffie

zaterdag 21 november 2015

Bananenkoffie

De bananenkoffie is een zelfgemaakte koffie van mij. Ik wou eens een koffie maken zonder recept. De benodigdheden voor de bananenkoffie zijn:

* Halve banaan
* Warm opgeschuimde melk
* Monin coco siroop
* Koffie

Eerst heb ik de halve banaan gepureerd in de blender. Zorg ervoor dat de banaan goed gepureerd wordt. De gepureerde banaan kan daarna in het glas of mok geschept worden. Doe er een scheutje Monin coco siroop erover heen en laat het even rusten, zodat de siroop zich goed verdeelt over de banaan.

De volgende stap is een klein scheutje welk erbij in doen. Niet alles, want de rest van de melk heeft men weer later nodig voor de opmaak. Zodra er een scheutje melk bij in is gegoten, kan de koffie erbij. Schenk zoveel mogelijk koffie in het glas tot ongeveer 2cm onder de glas rand. eventueel kan er nog een scheutje Monin coco siroop bij, maar dat hoeft niet. Deze laatste 2cm is voor de rest van de opgeschuimde melk. Hierdoor wordt het glas goed gevuld tot de rand.

Wat vond ik van mijn eigen brouwsel? Het was aan de zoete kant. Ik heb er denk ik teveel Monin coco siroop ingedaan, waardoor deze smaak overheerste in plaats van de bananensmaak. De bananensmaak proefde ik wel. De bananenkoffie was verder wel lekker van smaak. Het was niet dikke prut zoals een smoothie. De koffie ga ik nog een keer maken, maar dan moet ik er wel minder siroop in doen. Anders is het veel te zoet en worden de smaken van de koffie en de banaan ondermijnd.

Ideeën? #prutkoffie


Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten