Prutkoffie

Prutkoffie

donderdag 29 oktober 2015

Koffiemomenten

Vaak heb ik en veel andere mensen het wel eens: koffiemomenten! Bij een koffiemoment kom je even tot rust en pep je jezelf weer op. Wanneer ik een koffiemoment heb, geniet ik er ook van. Hieronder een aantal momenten waarbij ik echt even heb genoten van het lekkernij.

Gemalen koffiebonen
Vanmiddag wou ik weer eens koffie maken met de Bialetti. Ik heb gekozen om zelf eens de bonen te gaan malen. Als je de koffiebonen in de maler doet, heb je nog niet echt een geur. Maar als ik de deksel van de maalmachine haal, dan komt die lekkere geur van de Café Marimba koffiebonen je weer tegemoet. De Café Marimba koffiebonen vind ik goed en zacht van smaak. Bij het bereiden van de koffie, het koffie ingieten vermengen met water, geroerd en geprest is, komt de geur nog beter tot zijn recht. Je het al trek in een bakkie, maar door de geur krijg je nog meer trek in koffie.

Één van de lekkerste speciaal koffie die ik heb gehad is de café brûlée. Een koffie met de siropen vanille en hazelnoot, slagroom en
Café brûlée
boven op een kletskop.  Alles bij elkaar is het een zoet drankje.
Je moet er dus langzaam opdrinken en er van genieten.
Ik heb er twee gehad, één in Het Gerecht te Heerenveen en De Viersprong te Schoorl.
Ik raad deze aan om eens te proberen.

Amelander Koffie
Ook Ameland kent zijn specialiteiten. Maar het heeft ook zijn eigen dranken. Bij 't Strandhuys had ik een Amelander koffie genomen met specialiteit het Torentje, een kruidendrank welke afkomstig is uit Hollum. Ik vond het vrij sterk. Niet de koffie, maar de drank dat er inzat. Natuurlijk kon ik het ook verwachten van een kruidendrank. Typische was dat het weer op deze dag vrij onstuimig was. Deze koffie paste dus wel bij het weer type. Ondanks dat ik het vrij sterk drank vond, was het toch wel goed om in te nemen. Smaken waren goed en de geur heerlijk. Voor een onstuimige dag toch een goede keuze. Geniete van de koffie, maar tegelijk ook van de onstuimige zee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten