Prutkoffie

Prutkoffie

zaterdag 17 oktober 2015

Hoe het begon

De laatste jaren heb ik me steeds meer geïnteresseerd op het gebied van koffie. Het begon allemaal op het Windesheim te Zwolle. Zelf dronk ik toen al een tijd koffie. Maar bij Windesheim had men een speciale koffiebar. Hier kon men gewone koffie krijgen, maar ook speciale koffie, zoals vanille koffie, kastanjekoffie, hazelnootkoffie, etc. Deze koffies werden regelmatig genuttigd, zeker handig wanneer je weer kon sparen voor een gratis koffie.

Kletskoffie
Op dat moment was het een aardigheid. Ik vond het heerlijk. Toch had ik toentertijd nog niet veel interesse ervoor om zelf koffie te maken. Maar in de loop van de jaren is dat toch meer en meer ontwikkeld. Wanneer ik een speciale koffie op de menukaart zag, wou ik deze graag proberen.

Afgelopen jaar ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat ik het erg interessant vind om zelf koffie te maken. Het begon eerst met een Tassimo machine. Met deze machine kan men gemakkelijk elke koffie maken. Toch miste ik een persoonlijke touche. Het is handig en snel, maar toch wou ik er meer uit halen. Op deze manier ben ik gaan zoeken naar alternatieven.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Koffieplantage in Heerenveen. Deze winkel heeft alle begin artikelen voor het starten van de koffiehobby. In mijn andere blog heb ik omschreven wat ik nodig had om te starten om koffie te maken zonder machine.


Ijskoffie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten