Prutkoffie

Prutkoffie

dinsdag 20 oktober 2015

Koffiemomenten

Vaak heb ik en veel andere mensen het wel eens: Een koffiemoment! Bij een koffiemoment kom je even tot rust en pep je jezelf weer op. Wanneer ik een koffiemoment heb, geniet ik er ook van. Hieronder een aantal momenten waarbij ik echt even heb genoten van de lekkernij.

Ijskoffie Den Haag
Een van deze koffiemomenten was in Den Haag. Ik was er een weekendje en had via een tip de horen gekregen dat de Haagse Toren (of het strijkijzer genoemd) een leuke bezienswaardigheid was. Je kon er onder andere koffie, dranken en cocktails krijgen. Omdat het nog vroeg was in de middag, heb ik gekozen voor een speciale koffie. Veel stond er niet op de kaart aan speciale koffie, maar de ijskoffies leken me wel wat. Ik had misschien één keer eerder een ijskoffie gehad, maar wat ik ervan moest verwachten wist ik niet. Eenmaal gekregen zag ik dat het glas goed gevuld was. Het was steenkoud. Het was een Iced Hazelnoot. De espresso was overgoten met hazelnootsiroop, ijs en koude melk. Blij verrast was ik nadat ik een slok had genomen. Ik had niet verwacht dat ijskoffie zo lekker kon zijn.
Met het mooie uitzicht over Den Haag,
heb ik volop genoten van deze verrassend lekkere ijskoffie.

Caramel macchiato Doppio Drachten
Nog een koffiemomentje waar ik van verrast was. Het was in Drachten bij Doppio. Doppio is een espressobar dat zeer bekend is in Nederland. Na een dagje shoppen had ik wel trek in een lekkere bak koffie. Mijn oog viel op een bepaalde koffie waarvan ik dacht "Die moet ik eens proberen." Dit was de Caramel Macchiato. Ik vind karamel heerlijk. Wat ik kreeg was goed van smaak. Wat zeg ik, vol van smaak! Heerlijk. Ik heb toen extra langzaam aangedaan om langer te genieten van deze lekkernij.

Ontbijtje Brussel
Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest in België. Het was een vrijdagochtend in Brussel. Omdat we standaard geen ontbijt hadden bij ons hotel, hebben we besloten om te gaan ontbijten bij Starbucks op station Gare Du Nord. Koffie in de ochtend vind ik altijd goed, maar deze bij Starbucks was de koffie zeer krachtig, maar heerlijk! In Nederland koop ik ook vaak koffie bij Starbucks, maar het leek net of deze krachtiger was dan in Nederland. Met een mooi uitzicht op een straat, had ik even een koffiemomentje te pakken. Genoten van het weer en het drukke verkeer. Voor mijn gevoel hebben we daar een hele tijd gezeten alvorens we weer op pad gingen om Brussel te bezichtigen. Goede start van de morgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten