Prutkoffie

Prutkoffie

zondag 24 april 2016

Toffee, Het Gerecht te Heerenveen bezocht


Gevestigd bij het gemeenteplein te Heerenveen is grandcafé ’t Gerecht te vinden. Lekker eten, drinken, praten in een prachtige ambiance. ’t Gerecht is een chique café midden in het centrum van Heerenveen. Gevestigd in een oud pand kun je de sfeer voelen. Van binnen ziet het er netjes en mooi uit, het is een mengelmoes van robuust, industrieel en chique. Tijdens deze periode, maar ook in de zomer, herfst en winter kan men heerlijk buiten op het terras zitten. Tijdens het bezoek viel het me op dat het best druk was in het grandcafé. Ondanks de drukte was de bediening snel, aardig en alert.


Voor deze keer heb ik uit de sectie koffiefeest (leuke naam voor op de kaart) te Toffee koffie genomen. Vooraf wist ik al dat het een zoete traktatie kon verwachten. De ingrediënten in deze koffie zijn espresso met karamelsiroop, warme melk, melkschuim en slagroom. Daarbij het ik een lava taart genomen, een chocolade taart welke van binnen vloeibaar is van chocolade. De koffie is opgemaakt in vier lagen. Siroop onderin, daarboven op de warme melk, dan de espresso laag en schuim met uiteindelijk de slagroom. Daarbij werden nog een karamelblok en een kletskop geserveerd. Waar ik echter later achterkwam was dat er nog een karamelblok in de koffie aanwezig was.


De koffie was om te genieten, maar was wel vrij zoet. Ik weet niet zeker of het karamelblok in de koffie wel aanwezig moest zijn, maar dat maakte de koffie zoeter. Maar genoten heb ik zeker. Het dronk gemakkelijk weg en zeker een topper om eens te proberen. De lagen bleven ook goed behouden. Voor na het werk was het even een goed geniet momentje.

En de lava taart? Dat was om te genieten. Het was een chocolade taart welke vloeibaar van binnen was opgemaakt met vanille, slagroom en een mint blad. De bedoeling is wanneer men de taart snijdt de warme chocola eruit stroomt. Bij deze lava taart was dat ook het geval. Een lekkere en kleine traktatie voor bij de koffie. Dubbel genieten was het bij ’t Gerecht te Heerenveen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten